Algemene voorwaarden
PRAAG AIRPORT TRANSFERS, s.r.o.
Dit zijn de Algemene Voorwaarden van PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o.,
met maatschappelijke zetel te Velvarská 1701/25, Praag 6, Postcode: 160 00, Bedrijfsregistratienummer 27593622.
De Klant die gebruik maakt van de diensten van PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., met maatschappelijke zetel te Velvarská 1701/25, Praag 6, postcode: 160 00, ID: 27593622, aanvaardt deze algemene voorwaarden volledig door het ondertekenen van de bestelling of het contract of door het plaatsen van een bestelling online via de website. Door een bestelling te bevestigen verklaart de Klant uitdrukkelijk in te stemmen met de algemene voorwaarden waarnaar de bestelling of het verzendcontract verwijst. Een Klant die het niet eens is met deze Algemene Voorwaarden is niet gerechtigd om een overeenkomst met het Bedrijf aan te gaan of een bestelling te plaatsen via de website van het Bedrijf.
Tenzij anders overeengekomen, worden alle vervoersdiensten en bemiddeling van deze diensten uitsluitend geleverd door geregistreerde taxi's zonder taxameter onder Wet nr. 111/1994 Coll., Vervoer over de weg, onder Sectie 21 (4) op basis van een voorafgaand schriftelijk contract, en voor meerpersoonswagons met een capaciteit van meer dan negen personen, inclusief de chauffeur, als ongeregeld personenvervoer over de weg.
Deze Algemene Voorwaarden worden verwerkt door de relevante bepalingen van Wet nr. 89/2012 Coll. van het Burgerlijk Wetboek.
De bescherming van de persoonsgegevens van de klanten van het bedrijf is geïmplementeerd na de wijziging van Wet nr. 101/2000 Coll. over de bescherming van persoonsgegevens en de Algemene verordening gegevensbescherming (GDPR).
-
Basisbegrippen
1.1 De Onderneming - de Onderneming is de vervoerder of tussenpersoon van het vervoer van PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., met statutaire zetel te Velvarská 25, Praag 6, postcode: 160 00, ID: 27593622, die vervoer en andere diensten levert of regelt op basis van deze zakelijke voorwaarden voor de Klant.
1.2 De Klant - een persoon of een bedrijf dat gebruik maakt van de diensten van het Bedrijf op basis van een bestelling of contract, met inachtneming van deze zakelijke voorwaarden.
1.3 Algemene Voorwaarden - de voorwaarden waaronder het Bedrijf zijn transport- of bemiddelingsdiensten aan de Klant verleent; de onmisbare voorwaarde voor het gebruik van de diensten van het Bedrijf is de uitdrukkelijke instemming van de Klant met deze voorwaarden.
1.4 De Dienst/Vervoer - het feitelijke vervoer of de tussenhandel in Vervoer, reisdiensten of andere klantendiensten uitgevoerd of bemiddeld door het Bedrijf.
1.5 De chauffeur -de chauffeur is een werknemer van PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., of een contractuele chauffeur met wie PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., een vervoersdienst regelt
1.6 Persoonsgegevens van Klanten - persoonsgegevens die, in verband met de bestelling of uitvoering van de activiteiten van de Onderneming voor de Klant, door de Klant aan de Onderneming worden meegedeeld.
-
Privégegevens van klanten en behandeling van deze gegevens
2.1 Het Bedrijf gebruikt Persoonsgegevens van Klanten die Klanten aan het Bedrijf meedelen om haar Diensten aan Klanten te leveren met het doel de Dienst goed te beveiligen en uit te voeren.
2.2 Persoonlijke gegevens worden verzameld, geregistreerd en verwerkt in overeenstemming met de relevante EU-wetgeving, in het bijzonder de General Data Protection Regulation (GDPR) en Wet nr. 101/2000 Coll., de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
2.3 Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden en de toestemming voor de verwerking van zijn persoonsgegevens op de desbetreffende order aan te vinken, verleent de Klant het Bedrijf uitdrukkelijke toestemming voor de verwerking, behandeling en opslag van de persoonsgegevens en andere gegevens die door de Klant, of een door hem gemachtigde persoon, aan het Bedrijf zijn verstrekt.
2.4 De Klant geeft het Bedrijf toestemming om zijn persoonsgegevens en andere gegevens voor onbepaalde tijd te verwerken, maar uitsluitend voor de uitvoering van de door de Klant bestelde diensten van het Bedrijf (personen- en bagagevervoer). Het Bedrijf is verplicht om de persoonsgegevens die het Bedrijf niet langer nodig heeft voor het uitvoeren van de opdracht te verwijderen.
2.5 De Klant stemt ermee in zijn/haar Persoonsgegevens en andere Gegevens alleen te gebruiken onder strikte naleving van de voorwaarden die bij wet zijn vastgesteld voor de omgang met dergelijke Persoonsgegevens en andere Gegevens.
2.6 De Onderneming is verplicht om Persoonsgegevens en andere Klantgegevens alleen te verwerken voor zover dat strikt noodzakelijk is en alleen voor zover de Onderneming die Gegevens nodig heeft om haar activiteiten naar behoren uit te voeren en haar diensten aan de Klant te verlenen.
2.7 De Klant stemt ermee in dat indien hij het niet eens is met de gebruiksvoorwaarden van de Onderneming voor zijn Persoons- en andere Gegevens, hij niet gerechtigd is de diensten van de Onderneming te weigeren of niet te gebruiken.
2.8 De Onderneming verbindt zich ertoe Persoonlijke Gegevens en andere Gegevens van de Klant te verstrekken, zowel in elektronische vorm als op papier. Daartoe heeft de Onderneming een verantwoordelijke aangesteld die toeziet op de correcte behandeling van de persoonlijke informatie van de Klanten.
2.9 De bescherming van Persoonlijke en andere Gegevens van Klanten zal door de Onderneming worden uitgevoerd in het kader van haar interne, wettelijke en administratieve maatregelen, in het bijzonder volgens haar eigen interne richtlijn betreffende de bescherming en behandeling van Persoonlijke Gegevens van Klanten, en zal geen gebruik maken van de diensten van derden en bedrijven om de behandeling van Persoonlijke en andere Gegevens van Klanten te verzekeren.
2.10 De bepalingen voor de bescherming van persoonlijke en andere gegevens van klanten zijn van toepassing op zowel de klant als natuurlijke persoon als op tussenpersonen, rechtspersonen en ondernemers die opdrachten uitvoeren en de overdracht van persoonlijke gegevens van klanten van de onderneming met het oog op de bestelling van haar diensten.
2.11 Het Bedrijf is aansprakelijk voor schade die aan Klanten wordt berokkend door het schenden van hun plichten bij het omgaan met hun Persoonsgegevens. De voorwaarde voor het vorderen van schadevergoeding door de Klant is evenwel dat hij tijdig een klacht indient en dat hij zich beroept op plichtsverzuim door de Onderneming. Klachten moeten worden onderbouwd, waarbij een schending van de verplichtingen van het Bedrijf volledig en onvoorwaardelijk moet worden aangetoond, en de claim moet worden erkend door het Bedrijf.
2.12 De bepalingen betreffende de bescherming van persoonsgegevens en andere gegevens van Klanten zijn zowel van toepassing op de opdrachtgevende natuurlijke persoon als op tussenpersonen, rechtspersonen en ondernemers die opdrachten uitvoeren en persoonsgegevens van Klanten aan het Bedrijf doorgeven met het oog op het bestellen van zijn diensten.
2.13 Het Bedrijf is aansprakelijk voor schade die aan Klanten wordt berokkend als gevolg van een schending van zijn verplichtingen bij de omgang met hun persoonsgegevens. Een tijdige klacht en vordering wegens plichtsverzuim door het Bedrijf is echter een voorwaarde voor de schadeclaim van de Klant. De claim moet worden onderbouwd, de schending van de verplichtingen van het Bedrijf moet volledig en onomstotelijk worden bewezen en het Bedrijf moet de claim erkennen.
2.14 Het Bedrijf respecteert uw recht om op de hoogte te zijn van uw persoonlijke gegevens. Op verzoek zullen we gedetailleerde informatie verstrekken over de persoonlijke gegevens die we over u verzamelen, het doel van de verzameling en de mate waarin deze worden gebruikt, zodat u controle krijgt over uw gegevens.
2.15 Indien persoonsgegevens van de Klant door een derde partij (accommodatie, reisbureau, agent, enz.) aan het Bedrijf worden verstrekt, zal het Bedrijf deze gegevens op dezelfde wijze behandelen als wanneer de Klant deze zelf aan het Bedrijf zou hebben verstrekt. In dit geval is het Bedrijf echter niet aansprakelijk voor de behandeling van persoonsgegevens door dergelijke derden.
2.16 De Klant heeft te allen tijde het recht om zijn toestemming voor de verwerking van zijn persoonsgegevens in te trekken. De intrekking van de toestemming dient schriftelijk aan het Bedrijf te worden overhandigd. In het geval van een correcte intrekking van toestemming, trekt de Klant ook de toestemming voor de dienstverlening in. In verband met de terugtrekking van de Klant uit de dienstverlening wordt het recht van het Bedrijf op vergoeding van eventueel veroorzaakte schade niet aangetast.
-
Garantie van schadevergoeding en aansprakelijkheid voor schade
3.1 De Onderneming is jegens de Klant aansprakelijk voor alle schade of ongemakken indien de Onderneming of haar werknemer direct of indirect de schade veroorzaakt. In het geval dat het vervoer van de Klant wordt verzorgd door een andere vervoerder, is de vervoerder aansprakelijk voor de schade die wordt veroorzaakt doordat hij het vervoer uitvoert, en aanvaardt de Klant hun vervoersdienst door op hun voertuig te stappen.
3.2. De Klant houdt er rekening mee dat hij in deze gevallen geen aanspraken op aansprakelijkheid heeft:
- Er was een vertraging tijdens het Vervoer, hetzij aanvankelijk tijdens de aankomst van de Klant, hetzij tijdens het feitelijke verloop van het vervoer, als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan een interventie van een natuurramp, het weer, weersomstandigheden, een auto-ongeval dat niet is veroorzaakt door de chauffeur van de maatschappij of een chauffeur van een intermediaire vervoerder, congestie op de weg door wegreparaties of andere communicaties, of vertraging veroorzaakt door overheids- of administratief ingrijpen - politieagenten, enz.
- Er is vertraging opgetreden in het Vervoer door toedoen van de Klant of een andere opdrachtgever (reisbureau, hotel, touroperator, enz.), bijvoorbeeld door niet op het afgesproken tijdstip op de afgesproken plaats te arriveren.
- Schade aan eigendommen van de Klant of aan zijn gezondheid als gevolg van een verkeersongeval dat niet is veroorzaakt door de chauffeur van het Bedrijf of een tussenpersoon van de vervoerder, maar door een andere chauffeur, dier of persoon.
- Er is schade toegebracht aan de eigendommen van de Klant of aan zijn gezondheid of leven als gevolg van een manoeuvre dat de bestuurder tijdens het transport moest uitvoeren om grotere schade of gevolgen te voorkomen, zoals de noodzaak om plotseling te remmen vanwege de situatie op de weg, scherpe omwegen en slippen, wanneer, tenzij het tegendeel wordt bewezen, een dergelijk manoeuvre noodzakelijk wordt geacht, bijvoorbeeld om een botsing met een dier, mens of een ander voertuig op de weg te vermijden, enz.
- Schade is veroorzaakt door onoplettendheid van de Klant of een andere opdrachtgever (bijvoorbeeld vergeten bagage in de kofferbak te leggen of vergeten uit te laden, verlies van kleine voorwerpen of contant geld tijdens het vervoer, enz.)
3.3 Als de Klant schade lijdt doordat de bestelling op een ander tijdstip wordt afgehaald dan het tijdstip dat op de bestelling is vermeld, heeft de Klant recht op een contractuele boete die een forfaitaire schadevergoeding inhoudt tot een maximum van CZK 2.000,-. De schade moet echter aantoonbaar en onderbouwd zijn door de klant, die een klacht moet indienen in overeenstemming met deze voorwaarden.
3.4 Door gebruik te maken van het vervoer van de Onderneming of door gebruik te maken van transportbemiddelingsdiensten, verklaart de Klant uitdrukkelijk dat hij het bedrag van een contractuele boete van maximaal 2 000 CZK als forfaitaire schadevergoeding voor schade veroorzaakt door of in verband met het vervoer volledig toereikend acht en met dit bedrag akkoord gaat. In geval van onenigheid is de Klant niet gerechtigd gebruik te maken van de diensten van de Onderneming en is de Onderneming verplicht te weigeren dergelijke diensten te verlenen.
3.5 Als de Klant van plan is om schadevergoeding te eisen die de contractuele boete van 2 000 CZK overschrijdt, is hij/zij verplicht om zichzelf te verzekeren in geval van schade. Aan deze plicht om zich te verzekeren tegen schade in geval van letsel is door de Klant voldaan op basis van het instappen, en de Klant neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich met betrekking tot het nakomen van deze verplichting.
-
Bepaling van het aanvangstijdstip van het vervoer
4.1 De klant of een andere opdrachtgever erkent echter uitdrukkelijk dat hij verplicht is om het tijdstip van vertrek van de klant, d.w.z. het tijdstip van aankomst van het vervoer, ruim van tevoren te onderhandelen (bijvoorbeeld vóór het vertrek, het begin van een andere vlucht, enz.), met inbegrip van de compensatie van ten minste 30 minuten, om te voorkomen dat de vervoerder vertraging oploopt ten gevolge van overmacht, slecht verkeer of complicaties op de weg (ongevallen, files en andere verkeersbeperkingen).
4.2 Als de Klant of een andere besteller zich bij het vaststellen van het tijdstip voor het aan boord gaan niet houdt aan de hierboven vermelde limieten en tijdsreserveringen in zijn bestelling en daardoor schade lijdt, heeft hij geen recht op vergoeding van deze schade door het Bedrijf.
-
Bestelmethodes
5.1 Wij leveren alle diensten op basis van bestellingen van de Klant of een andere klant (hotel, reisbureau, touroperator, etc.). Bestellingen kunnen online worden geplaatst via onze website, e-mail of sms. De overeenkomst voor het vervoer van personen, gebaseerd op de levering van diensten door het Bedrijf aan de Klant, komt tot stand op basis van een bindende orderbevestiging. Deze bevestiging is een veilige en bindende overeenkomst die per sms, e-mail of website wordt ontvangen. De bevestiging van de orderontvangst in het systeem wordt niet als bindend beschouwd totdat deze is bevestigd door het Bedrijf, in welk geval de Klant ook wordt geïnformeerd dat hij/zij alleen gebruik kan maken van de diensten van het Bedrijf nadat hij/zij akkoord is gegaan met deze Algemene voorwaarden en toestemming heeft aangevinkt voor de verwerking van de persoonsgegevens van de Klant.
Methoden voor het uitvoeren van orders:
- Bestelling gecreëerd door de Klant via de website of per e-mail (bemiddelingscontract), waarbij de Klant de prijs rechtstreeks betaalt aan de vervoerder, als een derde partij die het transport uitvoert.
- een bestelling die door de Klant is aangemaakt via de website of per e-mail, waarbij de Klant de prijs rechtstreeks betaalt aan het Bedrijf dat het vervoer verzorgt.
- een bestelling via een partner van het Bedrijf, bijvoorbeeld een reisbureau, hotel of zakelijke klant, waarbij de partner de prijs rechtstreeks aan het Bedrijf betaalt op basis van een maandelijkse factuur.
Andere vormen van bestellingen zijn niet toegestaan.
5.2 Een door het Bedrijf bevestigde order (of een deel daarvan) wordt als bindend voor beide partijen beschouwd, tenzij de contractvoorwaarden die bij de bevestiging zijn overeengekomen, worden geschonden. In het bijzonder de inhoud van de bestelling (exacte specificaties van het vervoer en het aantal vervoerde personen), de prijs van het vervoer, de betalingswijze en de instemming met de zakelijke voorwaarden - in het bijzonder met het maximumbedrag van de contractuele boete en de beperking van de aansprakelijkheid van het Bedrijf voor de veroorzaakte schade, en de termijn van uitvoering.
5.3 Het Contract komt tot stand op de datum van bevestiging van de bestelling door de vertegenwoordiger van de Onderneming op het moment dat deze van kracht wordt. Het Contract wordt nooit afgesloten vlak voor of op het moment van vervoer. Bij het aan boord gaan van het vervoer begint het vervoer volgens het eerder bindende contract voor het vervoer van passagiers, waardoor een naadloze voortzetting van de dienstverlening wordt gewaarborgd.
5.4 De Onderneming heeft de nodige maatregelen genomen om haar website en bestelformulieren te harmoniseren en in overeenstemming te brengen met de relevante EU- en nationale wettelijke vereisten. Het bedrijf heeft de mechanismen geïmplementeerd die nodig zijn om Klanten te informeren, hun toestemming voor de verwerking van hun persoonlijke gegevens te garanderen en hen uitgebreid te informeren over de algemene voorwaarden van de service.
-
Betalingsopties
6.1 In contanten
Bij het contant betalen van een transfer of andere dienst accepteert de chauffeur of vertegenwoordiger van het bedrijf alleen Tsjechische kronen (CZK) en valuta die optioneel zijn tijdens het boekingsproces, d.w.z. Britse ponden (GBP), euro's (EUR), Amerikaanse dollars (USD) en andere. Betalingen in contanten in vreemde valuta zijn gebaseerd op de huidige wisselkoers van de Tsjechische kroon op de dag van de afhaling, bepaald door de Vennootschap, en niet op de koers die actueel was op de dag van de boeking.
6.2 Met creditcard/debetkaart
Als de Klant online betaalt met een bankpas of creditcard, is het mogelijk om in de volgende valuta's te betalen: CZK, EUR, GBP en USD. Als de Klant rechtstreeks aan de chauffeur of een vertegenwoordiger van het Bedrijf betaalt, is het alleen mogelijk om in CZK te betalen en alleen met kaarten waarvan het logo wordt weergegeven op de website van het Bedrijf. Als de Klant vooraf online betaalt, wordt de chauffeur of vertegenwoordiger van het Bedrijf geïnformeerd over de betaling; het afdrukken van een betalingsbewijs is niet nodig.
6.3 Bankoverschrijving
Betaling per bankoverschrijving (met maandelijkse facturering achteraf) is alleen mogelijk op verzoek of wanneer het Bedrijf de Klant deze betalingsoptie heeft toegestaan. In alle andere gevallen kan de Klant de factuur als voorschot betalen voordat de bestelling wordt uitgevoerd. Anders heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren. Facturen mogen alleen in de volgende valuta worden opgesteld: CZK en EUR.
-
Betalingsbewijzen en facturering
Voor betalingen die rechtstreeks aan de chauffeur worden gedaan (met creditcard of contant), sturen we de Klant een ontvangstbewijs per e-mail op de dag van afhalen zodra de rit is voltooid. Voor betalingen die online via de website van het Bedrijf worden gedaan, wordt de Klant een ontvangstbewijs (belastingfactuur) toegestuurd zodra de betaling is gedaan. Als de Klant betaalt voor een factuur (bankoverschrijving), wordt de factuur uitgegeven door het Bedrijf en is de prijs inclusief btw. Indien het document rechtstreeks door de contractuele bestuurder wordt afgegeven, kan het al dan niet BTW-plichtig zijn, afhankelijk van de vraag of de bestuurder al dan niet een geregistreerd BTW-plichtige is. Alle vermelde prijzen zijn definitief en inclusief BTW.
-
Betaling voor de terugreis
Als de boeking een retourrit of meerdere ritten omvat, kan de klant het totale bedrag in één keer betalen of voor elke rit apart betalen. Als de klant de chauffeur rechtstreeks betaalt, is het niet mogelijk om voor alle ritten tegelijk te betalen, maar alleen voor een specifieke rit.
-
Voorschotten
Voor bestellingen waarbij de ophaallocatie buiten Praag is, kan het Bedrijf een vooruitbetaling vereisen voor de geselecteerde limousines (bijv. Hummer H200, Lincoln TC120, Lancia Thema, Mercedes S), evenals voor reizen en bestellingen waarbij grotere groepen betrokken zijn. Deze betaling moet ten minste 24 uur voor de geplande afhaaltijd worden voldaan. In dergelijke gevallen moet het bedrijf van de Klant het voorschot bevestigen en de betalingswijze specificeren. Als het vereiste voorschot niet wordt betaald, behoudt het Bedrijf zich het recht voor om de bestelling te annuleren zonder terugbetaling.
-
Wijziging van reserverings- en annuleringsvoorwaarden
10.1 Regelmatig vervoer (transfers)
Als een Klant zijn reservering wil wijzigen of annuleren, kan hij dit doen via de website van het Bedrijf - https://www.prague-airport-transfers.co.uk/, per e-mail of telefonisch voor vertrek - ten minste twee uur voor de afhaaltijd. Als de Klant al voor het ophalen heeft betaald en de rit binnen de vereiste tijd annuleert, zal het Bedrijf het geld aan hem terugbetalen, of de dienst zal niet gefactureerd worden. Als de Klant de dienst niet tijdig annuleert, wordt het vooruitbetaalde voorschot of het bedrag voor de uitvoering van het vervoer beschouwd als het bedrag van de contractuele boete die het Bedrijf compenseert voor de schade veroorzaakt door de late annulering.
10.2 Vervoer met ophaalpunt buiten Praag
Voor wijzigingen en annuleringen van transfers met een aangewezen ophaalplek buiten Praag gelden andere annuleringsvoorwaarden. Annuleringen moeten ten minste 24 uur voor de geplande afhaaltijd worden gedaan, anders brengt het Bedrijf 100% annuleringskosten in rekening als een forfaitaire schadevergoeding in de vorm van een contractuele boete die door de Klant wordt betaald. De reden voor het toepassen van 100% annulering (contractuele boete) is het dekken van alle kosten van het bestelde en niet verzonden vervoer van de Onderneming.
10.3 Limousines
Wijzigingen en annuleringen van limousines (zoals de Hummer H200, Lincoln TC120, Lancia Thema, Mercedes S) zijn onderhevig aan annuleringsvoorwaarden dan reguliere transfers. Annuleringen moeten ten minste 24 uur voor de geplande ophaaltijd worden doorgegeven, anders brengt het bedrijf 100% annuleringskosten in rekening. De reden voor het toepassen van 100% annuleringskosten is het dekken van alle kosten van het bestelde en onbeheerde Vervoer door het Bedrijf. Als je vlucht aanzienlijk vertraagd is (meer dan 20 minuten), is het mogelijk dat we de geboekte service niet kunnen leveren. In dergelijke omstandigheden proberen we de best mogelijke oplossing te vinden en bieden we een volledige terugbetaling of een optie om de boeking te wijzigen naar een later tijdstip of een alternatief voertuig. Deze situaties zijn volledig uitgesloten van onze compensatieregeling.
10.4 Excursies, rondleidingen en andere diensten
Annuleringen moeten ten minste twee uur voor de geplande reis worden doorgegeven. Anders brengt het bedrijf 100% annuleringskosten in rekening (contractuele boete, als een forfaitaire compensatie voor te late annulering). Voor grotere groepen of reserveringen die een vooruitbetaling vereisen, moeten annuleringen ten minste 24 uur voor aanvang worden doorgegeven. Anders brengt het Bedrijf 100% annuleringskosten in rekening als een forfaitaire schadevergoeding in de vorm van een contractuele boete die door de Klant wordt betaald. De 100% annuleringskosten dekken alle kosten van de reeds bestelde en niet in opdracht van het Bedrijf uitgevoerde dienst.
-
Terugbetalingen, betalingsklachten en consumentengeschillen
Als de Klant een vooruitbetaalde online dienst annuleert en recht heeft op restitutie, wordt het geld automatisch teruggestort op de kaart (bankrekening) waarmee de bestelling is betaald, meestal binnen 5 werkdagen. Anders moeten alle claims voor restitutie voor geannuleerde of onbetaalde diensten binnen 30 dagen schriftelijk of per e-mail worden ingediend bij het e-mailadres of postadres van het Bedrijf.
In geval van een geschil over een terugbetaling of een ten onrechte in rekening gebrachte betaling, heeft de klant de mogelijkheid om het geschil op te lossen in de vorm van een Klacht of een betalingsvordering, die vervolgens binnen 30 kalenderdagen vanaf de datum van de vordering naar behoren wordt geverifieerd. Als de klacht wordt afgewezen, kan de klant zich wenden tot de instantie voor de beslechting van consumentengeschillen, zie paragraaf 15.
-
Vergoeding en maximale contractuele boete
Schadeclaims moeten binnen 30 dagen schriftelijk of per e-mail worden ingediend op het adres of e-mailadres van het Bedrijf. Na het verstrijken van deze termijn heeft de Klant niet langer het recht om schadevergoeding of een daarmee verband houdende vordering tot schadevergoeding te eisen met betrekking tot de toepassing van de contractuele boete. Elke klacht van de Klant zal echter adequaat worden onderzocht. De vergoeding voor schade/ongemakken is beperkt tot een maximumbedrag dat gelijk is aan de vervoersprijs per reservering, maar niet hoger is dan 2.000 CZK - een maximale contractuele boete. Schade is vrijgesteld als om logistieke redenen een vervangende wagon van hetzelfde type of dezelfde wagon in een andere kleur wordt geleverd en in situaties waarin de schade ontstaat door gebeurtenissen waar de dienstverlener geen invloed op kan uitoefenen, zoals natuurrampen. Claims voor schade als je vlucht aanzienlijk vertraagd is of eerder aankomt (meer dan 20 minuten) zijn ook uitgesloten van onze compensatieregeling.
-
Klachten en de toepassing van de contractuele boete
13.1 In geval van problemen dient de Klant deze klachtenbehandelingsprocedure te volgen. Indien een Klant schadevergoeding wenst te eisen, moet hij de Onderneming onmiddellijk op de hoogte brengen van het probleem. Indien de Klant zijn chauffeur niet kan vinden of een ander probleem heeft met een bepaalde bestelde dienst, neemt hij onmiddellijk telefonisch contact op met de Onderneming. Indien het probleem niet onmiddellijk of niet in de gewenste mate wordt opgelost, zal de Klant dit per e-mail of schriftelijk aan het Bedrijf meedelen en de bijzonderheden van de klacht vermelden. De klacht zal dan zo spoedig mogelijk worden onderzocht, gewoonlijk binnen enkele dagen.
13.2 Alle nodige contacten betreffende de Onderneming met het oog op het indienen van een klacht of het vorderen van een contractuele boete/compensatie zullen door de Klant op de bestelling of de vervoersovereenkomst worden gevonden, of deze contacten zullen op een zichtbare plaats in de wagen worden gevonden, of het contact zal worden verstrekt door de respectieve bestuurder van de wagen waarin de Klant wordt vervoerd.
13.3 In geval van een inbreuk op de verplichtingen van de Onderneming met betrekking tot de behandeling en de opslag of het gebruik van haar Persoonsgegevens, heeft de Klant het recht om een klacht in te dienen tegen het gedrag van de Onderneming in deze aangelegenheid. De klacht wordt door de Klant naar het adres of e-mailadres van de Onderneming gestuurd, die de klacht van de Klant zal onderzoeken, onderzoeken en de nodige maatregelen zal treffen, zowel ten aanzien van de klager als ten aanzien van andere Klanten.
-
Verplichtingen van de Klant
14.1 De Klant is verplicht zich tijdens het vervoer te gedragen volgens de instructies van de chauffeur en in het bijzonder de veiligheidsvoorschriften van het geldige vervoer in acht te nemen. De Klant erkent dat hij vóór het vervoer op de hoogte is gebracht van alle omstandigheden, met inbegrip van de veiligheidsvoorschriften. De Klant verbindt zich er ook toe om de vervoerder en het transportvoertuig op geen enkele manier te beschadigen, niet schoon te houden, de eigendommen van andere vervoerde personen niet te beschadigen en geen overlast te veroorzaken tijdens het transport. In geval van schending van deze verplichtingen is de Klant zich bewust van de aansprakelijkheid voor de schade die door toedoen van de Onderneming, de bestelde Vervoerder of derden wordt veroorzaakt.
14.2. De Klant is tevens verplicht om op het overeengekomen tijdstip van aankomst in het voertuig te stappen, behalve wanneer hij vaststelt dat hij om een geldige reden (zoals hierboven vermeld) niet in het voertuig kan stappen.
-
Buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen
In het geval dat er een consumentengeschil ontstaat tussen ons en de consument uit hoofde van een overeenkomst voor de levering van diensten dat niet in onderling overleg kan worden opgelost (bijv. een vordering wordt als ongerechtvaardigd afgewezen), kan de consument een voorstel voor buitengerechtelijke beslechting van een dergelijk geschil indienen bij de aangewezen instantie voor buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen, te weten: de Tsjechische handelsinspectie (centrale inspectie - afdeling ADR). Nadat de consument zijn/haar mening kenbaar heeft gemaakt, zal deze een oplossing voor het geschil voorstellen.
In het geval van een consumentengeschil met betrekking tot de verkoop van onze goederen of de levering van onze diensten, is de Tsjechische handelsinspectie - www.coi.cz ("CTIA") de bevoegde autoriteit voor de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen en kan contact worden opgenomen met betrekking tot elk consumentengeschil. Vanaf 15 februari 2016 kunt u ook de website https://webgate.ec.europa.eu/ gebruiken om een voorstel tot buitengerechtelijke geschillenbeslechting in te dienen en informatie te verkrijgen over de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen (inclusief grensoverschrijdende geschillen). Er kunnen ook andere zogenaamde bevoegde personen/instanties zijn voor de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen, waar het ook mogelijk is om een buitengerechtelijke beslechting te initiëren - op te lossen.
-
Geldigheid van deze voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn geldig voor onbepaalde tijd vanaf 1 september 2024. In het geval van wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden, die worden voorbehouden door het Bedrijf, wordt de Klant geacht gebonden te zijn aan de Algemene Voorwaarden in de versie die geldig was op het moment dat het contract werd ondertekend of de geldige bestelling werd verzonden of geplaatst.