FAQs - Boekingen

1Hoe kan ik reserveren?

De aanbevolen manier is om online te reserveren, alle vereiste informatie in te vullen, en de bevestiging wordt u onmiddellijk toegestuurd. U bent niet verplicht vooraf te betalen of creditcardgegevens in te voeren om uw reservering te bevestigen. Voor moeilijkere routes en speciale verzoeken is het sturen van een e-mail de beste manier. U kunt ook telefonisch boeken (hoewel dit een minder aanbevolen manier is); houd in dit geval uw vluchtnummer, aankomsttijd en naam van de hoofdpassagier bij de hand om het boekingsproces te versnellen.

2Ik moet mijn boeking wijzigen/annuleren. Wat moet ik doen?

Als u uw boeking wilt wijzigen of annuleren, is de eenvoudigste manier om in te loggen in uw boekingsadministratie. Als u uw inloggegevens niet meer weet, volg dan de link voor een vergeten wachtwoord. U kunt ons ook mailen of bellen.

3Ik heb mijn bevestigingsmail niet ontvangen. Waarom is dit en wat kan ik doen?

Zodra u de reservering hebt voltooid, wordt u doorgestuurd naar uw profiel om de PDF-bevestiging te downloaden of uw reservering te bewerken/betalen. Tegelijkertijd wordt een bevestiging per e-mail naar uw e-mailadres gestuurd. Als u geen bevestiging hebt ontvangen, is het ook goed om uw spam-map te controleren om te zien of hij daar wel in staat. Anders kan het zijn dat u ons een verkeerd emailadres gaf toen u boekte, of dat de boeking niet doorging. In dat geval, neem contact met ons op, en wij zullen met plezier uw boeking controleren.

4Tellen zuigelingen ook mee?

Ja, we tellen baby's en kinderen als mensen in uw gezelschap. Volgens de Tsjechische wet zijn we verplicht kinderzitjes te gebruiken, en die stellen we gratis ter beschikking. Opdat wij hier goed op voorbereid zijn, vragen wij u op uw boekingsformulier te vermelden met hoeveel kinderen u komt.

5Wat gebeurt er als mijn uitgaande vlucht vertraagd is?

Uw chauffeur wordt op de hoogte gehouden van de aankomsttijd van uw vlucht en staat klaar om u op te halen wanneer uw vlucht aankomt - en dat alles zonder extra kosten.

6Als je sleutels moet ophalen bij een kantoor voordat je naar je appartement gaat.

Als u in een vakantie- of serviceappartement verblijft en de sleutels bij het verhuurkantoor/boekingskantoor moet ophalen voordat u naar uw appartement gaat, hoeft u niets extra te betalen (als beide adressen in het stadscentrum liggen). Wij rekenen alleen een extra vergoeding aan als de chauffeur beduidend langer op u moet wachten (gewoonlijk meer dan 15 minuten).

7Hoe berekent u mijn ophaaltijd aan de hand van de aankomsttijd van mijn luchtvaartmaatschappij?

Wanneer u uw luchthaventransfer boekt, geeft u ons de geplande aankomsttijd van uw vlucht door. Van hieruit volgen wij uw vlucht in "real-time" zodat wij op de hoogte zijn van uw vluchtstatus en u kunnen ontmoeten op basis van uw werkelijke aankomsttijd, ongeacht of uw vliegtuig op tijd, te vroeg of te laat is. We houden er ook rekening mee dat u uw spullen moet ophalen bij de bagageband. De chauffeur is ongeveer 5 tot 15 minuten na uw daadwerkelijke aankomst aanwezig bij de aankomsthal.

8Ik zou graag van uw dienst gebruik maken, maar ik ben bang dat ik mijn aansluitende vlucht mis. Wat raad je aan?

Als u ons op de hoogte kunt brengen van het onwaarschijnlijke geval dat u bijvoorbeeld uw aansluitende vlucht mist, zullen wij uw boeking dienovereenkomstig wijzigen - er zijn geen kosten aan verbonden. U kunt ons e-mailen, bellen, of zelfs sms'en op +420 777 777 237 over uw gemiste vlucht.

9Ik heb een speciaal verzoek (een babystoel, kinderwagen etc.). Hoe kan ik u op de hoogte brengen?

Als u speciaal vervoer nodig hebt, zoals een auto met een kinderstoel, extra ruimte voor een kinderwagen of reizen met gehandicapte passagiers, geef dit dan aan bij uw boeking.

10Waar ontmoeten we onze chauffeur? Hoe herkennen we onze chauffeur?

Wanneer u aankomt op het treinstation of de luchthaven van Praag, zal onze chauffeur een zichtbare oranje kaart vasthouden met ons bedrijfslogo en de naam van uw hoofdpassagier erop gedrukt. Klik hier voor meer informatie en foto's hierover.

11Wat zijn uw openingstijden?

Wij exploiteren onze Praagse vervoersdiensten 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar, met inbegrip van alle feestdagen.

12Hoe lang duurt het van het vliegveld van Praag naar het centrum van de stad?

De reis van de luchthaven van Praag naar het stadscentrum duurt meestal ongeveer 25 minuten met de auto en tot 40 minuten als er druk verkeer is.

13Hoe laat komen jullie ons ophalen op onze vertrekdag?

We raden over het algemeen een ophaaltijd aan voor uw Praag luchthaven transfer dienst van ongeveer twee en een half uur voor het vertrek van uw vlucht voor niet-EU vluchten, en twee uur voor het vertrek van EU vluchten. Voor een gedeelde shuttle of pendelbus raden wij u ten zeerste aan uw ophaaltijd ten minste 3 uur vóór de vertrektijd van uw vlucht te reserveren. Uiteindelijk kunt u echter zelf uw vertrektijd bepalen.

14Wat als ik extra grote bagage heb?

Wij rekenen geen extra grote bagage aan, maar stellen het op prijs vooraf geïnformeerd te worden om indien nodig een grotere auto te sturen.

15Biedt u naast de routes naar het vliegveld van Praag ook andere routes aan?

Ja, naast luchthaven transfers van Praag, bieden wij ook vervoer van en naar elk Praags trein/busstation en taxidiensten binnen Praag. Wij kunnen ook op verzoek een transfer regelen van Praag Stad of Luchthaven naar elke locatie waar u naar toe wilt.

16Ben je verzekerd?

Prague Airport Transfers s.r.o. en haar leveranciers hebben een volledige publieke aansprakelijkheidsverzekering in geval van ongelukken. Wij raden u echter aan een reisverzekering af te sluiten die geldig is voor de duur van uw reis.

17Wat is uw rookbeleid?

Al onze voertuigen zijn niet-rokers.

18Wat gebeurt er als ik mijn reis annuleer?

U kunt uw reservering op elk moment annuleren. Als u er recht op heeft, en uw boeking was vooruitbetaald, wordt uw terugbetaling automatisch teruggestort op de kaart die voor de betaling werd gebruikt. In het algemeen, voor alle boekingen afkomstig uit Praag die niet door limousines worden verzorgd, wordt altijd restitutie verleend als u ten minste 2 uur voor uw pick-up annuleert. Voor de exacte details, gelieve onze algemene voorwaarden te raadplegen.

19Wanneer kan ik een luchthaventransfer reserveren?

Met ons systeem kunt u een Praag vervoer reservering maken tot 365 dagen voor uw reisdatum.

20Reizen met een hond.

Indien u een hond meeneemt, dient u er rekening mee te houden dat de hond in een hondenkrat moet worden ondergebracht. Anders is het mogelijk dat wij uw transport niet kunnen verzorgen. Er zijn geen extra kosten voor dit vervoer, maar het kan nodig zijn een groot voertuig te gebruiken, afhankelijk van de grootte van uw hond.

21Hoe werkt het reserveren?

Nadat u het formulier hebt ingevuld, ontvangt u een bevestigingsmail met alle details (zoals waar u uw chauffeur kunt ontmoeten, hoe u moet betalen, enz.)

22Biedt u rolstoel assistentie?

Wij bieden geen speciaal uitgeruste voertuigen voor rolstoelgebruikers. Onze voertuigen zijn niet uitgerust met rolstoelhellingen of liften. U zou contact kunnen opnemen met de plaatselijke luchthavenautoriteit voor hulp.

FAQs - Betalingen

1Kan ik een ontvangstbewijs krijgen?

Ja, of u nu rechtstreeks aan de chauffeur betaalt of online, u ontvangt per e-mail een kwitantie/factuur zodra u betaald hebt. U kunt ook facturen downloaden van uw boekingsadministratie.

2Wanneer moet ik betalen?

Bij de meeste boekingen kunt u ervoor kiezen om vooraf te betalen voor uw luchthavenvervoer of wanneer u bij uw hotel wordt afgezet. Als u online vooruitbetaalt, wordt onze chauffeur daarvan door ons systeem op de hoogte gebracht, en hoeft u niets meer te doen. Als u bij aankomst betaalt met contant geld of een creditcard, betaalt u het volledige bedrag wanneer u op uw bestemming aankomt.

3Moet ik alleen in de lokale Tsjechische Koruna (CZK) betalen?

Uiteraard accepteren we betalingen in de lokale CZK, maar we accepteren ook Britse ponden (GBP), Amerikaanse dollars, euro's en andere munteenheden die u tijdens het boekingsproces kunt selecteren. Als u contant betaalt in iets anders dan de plaatselijke valuta (CZK), kan de prijs enigszins afwijken op basis van de werkelijke wisselkoers.

4Zijn uw prijzen per persoon of per voertuig?

Prijzen voor al onze diensten zijn per voertuig en niet per persoon, behalve in het geval van onze gedeelde pendeldiensten. De prijs hiervan hangt af van het aantal personen in uw gezelschap.

5Wanneer moet ik betalen voor de retourtransfer?

Als u ervoor kiest rechtstreeks aan de chauffeur te betalen, betaalt u het totale bedrag in één keer wanneer u in uw hotel aankomt of voor elke rit afzonderlijk. In elk geval zal onze chauffeur u een "vervoerbewijs" overhandigen met vermelding van het exacte betaalde bedrag (met vermelding of de betaling slechts een enkele reis of een retour omvat).

6Moet ik de chauffeur een fooi geven?

Als u tevreden bent met de service die u krijgt, is het gebruikelijk om uw chauffeur een fooi te geven tussen 5% en 15% van het totaalbedrag. Dit is geheel naar eigen goeddunken. Uw chauffeur zal zelfs een kleine fooi zeer op prijs stellen.

7Onze groep verblijft in verschillende hotels; rekent u extra voor extra drop-off locaties?

Onze transferprijs vanaf de luchthaven van Praag omvat twee hotels waar u wordt afgezet (als ze in het stadscentrum liggen). Als uw gezelschap naar meer dan twee hotels gaat of naar een extra adres buiten het stadscentrum, kan er een toeslag van 200 CZK per extra drop-off per boeking in rekening worden gebracht. Als dit het geval is, wordt u hierover geïnformeerd in uw bevestigings e-mail nadat u uw Praag vervoersdienst bij ons heeft geboekt.

8Parkeertarief luchthaven

De parkeerkosten van de luchthaven zijn bij de prijs inbegrepen. Gelieve nota te nemen van de volgende voorwaarden. Onze chauffeur zal u opwachten in de lobby van Terminal 1, ongeveer 20 minuten na de aankomsttijd van uw vlucht of 15 minuten als u aankomt in Terminal 2. Houdt u er rekening mee dat de chauffeur tot 60 minuten wacht vanaf aankomsttijd. Als u geen inchecktassen heeft en een briefje plaatst of optie (X) Geen inchecktassen aanvinkt, zal de chauffeur 10 minuten na aankomst van de vlucht klaarstaan bij elke Terminal en 45 minuten na aankomst vertrekken. Voordat de chauffeur de luchthaven verlaat, zullen wij proberen contact met u op te nemen op de bijgeleverde mobiele telefoon. Als u langer verwacht of langer moet wachten, maak dan een aantekening bij de reservering.

9Kan ik bij aankomst met een creditcard betalen?

Ja, het is mogelijk voor de meeste routes met Praag of de luchthaven van Praag als vertrekpunt. U kunt ook vooraf betalen via onze website met uw krediet- of debetkaart. Als u betaalt bij aankomst op uw bestemming, accepteren wij Visa, Mastercard en AMEX.

10Kan ik met een kaart betalen via de telefoon?

Ja, maar alleen voor boekingen waarbij een aanbetaling is vereist. Aanbetalingen zijn gewoonlijk alleen vereist voor transfers die buiten Praag vertrekken en voor geselecteerde limousines. Wij accepteren alleen VISA en Mastercard kaarten voor betalingen over de telefoon en zullen slechts 30 of 50% van het totaalbedrag in rekening brengen, waarbij de rest rechtstreeks aan de chauffeur wordt betaald. Anders kunt u heel gemakkelijk via internet of per kaart aan de chauffeur betalen.

11Garandeert u geld terug, compensatie of terugbetaling?

Ja. In het zeldzame geval dat wij u niet de Praagse vervoersdienst kunnen leveren die wij beloofd hebben, zullen wij u volledig terugbetalen. Als er bij aankomst op de luchthaven geen chauffeur op u staat te wachten, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om uit te zoeken waarom en om onmiddellijk een andere chauffeur naar u toe te sturen.