Vaak gestelde vragen

1Kan ik een reservering annuleren waarvoor ik al betaald heb en mijn geld terugkrijgen?

Ja, in de meeste gevallen is er een opzegtermijn van twee uur. Dus als u ten minste twee uur voor het begin van de tour annuleert, garanderen wij een volledige terugbetaling. Er zijn echter een paar uitzonderingen, zoals onze Jazz Boat Cruise of Private Tour, waarvoor een opzegtermijn van 24 uur geldt. Als alternatief kunnen wij u de mogelijkheid bieden om dezelfde tour op een ander tijdstip of op een andere datum te doen, of om de tour om te ruilen voor een andere. Als de vervangende tour duurder is, zal u gevraagd worden het prijsverschil te betalen.

2Kan ik een reservering wijzigen als het weer niet zo goed is (regent enz.)?

Ja, maar u moet het ons minstens twee uur voor aanvang van de tour laten weten. Er zijn echter een paar uitzonderingen, zoals onze Jazz Boat Cruise of Privé Tour, waar speciale voorwaarden van toepassing kunnen zijn. Indien u een dergelijke reis wenst te wijzigen waarbij speciale voorwaarden zijn overeengekomen, is het niet altijd mogelijk kosteloos een wijziging aan te brengen indien deze te laat wordt meegedeeld.

3Geeft u korting aan kinderen, studenten, senioren of groepen?

Kortingen worden verleend aan kinderen, studenten (met een geldige ISIC-kaart), senioren en grotere groepen indien opgegeven voor een geschikte tour. Wanneer dit niet duidelijk is aangegeven, zijn er geen kortingen mogelijk.

 

4Zijn de prijzen voor wandelingen, rondleidingen, excursies definitief?

Er zijn geen verborgen extra's: geen extra servicekosten, belastingen, reserveringskosten of creditcardkosten.

5Hoe ontvang ik het ticket/de voucher voor mijn tour?

Na ontvangst van uw reservering, sturen wij u een reserveringsbevestiging per e-mail. Bevestiging per e-mail is uw ticket. Druk het af of bewaar het op uw telefoon/tablet en overhandig het aan het begin van de excursie of cruise.

6Zijn de prijzen inclusief belastingen? Zijn uw prijzen concurrerend?

Ticketprijzen zijn per persoon, inclusief alle belastingen. De prijzen zijn gelijk aan of lager dan wat u in Praag zou betalen, en er zijn geen reserveringskosten, servicekosten of creditcardkosten. De prijzen voor reizen in de uitverkoop (zie onze rubriek Speciale aanbiedingen) vertegenwoordigen een grote waarde, die moeilijk ergens anders te vinden is. Met onze royale annuleringsvoorwaarden, zelfs als u een betere deal vindt terwijl u in Praag bent en u ervoor gekozen heeft om vooruit te betalen, kunt u nog steeds uw boeking annuleren zonder boete (als u het ons twee uur voor de tour laat weten). De meeste van onze tours hoeven niet vooraf te worden betaald.

7Zijn alle excursies, rondleidingen of begeleide wandelingen rolstoelvriendelijk?

Nee, alleen sommige excursies/wandelingen/rondleidingen zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Een begeleider is in alle gevallen nodig om te helpen bij het in- en uitstappen van de bus/minibus. Neem contact met ons op over de specifieke tour waarin u geïnteresseerd bent, en wij zullen u laten weten of deze beschikbaar is voor rolstoelen.

8Is er een voordeel aan vooraf reserveren?

Praag is een populaire stad en vooraf reserveren wordt sterk aanbevolen. Het verzekert u van een plaats op de tour van uw keuze, op de dag van uw keuze.

FAQ - Wandelingen en Rondleidingen

1Ik wil meer dan één rondreis maken: wat zijn de beste combinaties? Ik wil niet weer dezelfde dingen zien.

Sommige tours omvatten delen van andere tours, of met andere woorden, als u op een tour gaat, ziet u misschien iets wat u al gezien hebt. Bijvoorbeeld, de Superior Tour is vergelijkbaar met onze gratis tour. Dus als u met onze Superior Tour meegaat, is er geen reden om onze gratis tour te nemen en vice versa. De rondleiding door de Praagse Burcht of de Joodse wijk is ook gedeeltelijk inbegrepen in de Gratis rondleiding of de Superieure rondleiding, dus beslis zorgvuldig welke u verkiest, want het is niet aan te raden om ze allebei te doen. Meestal is het voldoende om slechts één stadsrondrit te maken. Andere rondreiscombinaties of dagtochten zijn gewoon goed.

2Garanderen jullie een plaats op een tour als ik gewoon op de ontmoetingsplaats verschijn?

Nee. U moet online boeken om 100% zeker te zijn van een plaats. Wij hebben geen annuleringskosten, zodat u op elk moment kunt annuleren tot een uur voor aanvang van de tour, dus er is geen risico voor u.

3Biedt u alleen tours in het Engels aan?

De rondleidingen die op onze website worden aangeboden, met uitzondering van individuele rondleidingen, privé-excursies of rondritten per auto door Praag, worden voornamelijk in het Engels gegeven. Maar dezelfde tours op bepaalde dagen zijn ook mogelijk in andere grote talen zoals Duits, Frans, Italiaans of Russisch (kijk op het boekingsformulier op de website om te zien of een bepaalde tour in uw taal beschikbaar is). Rondleidingen in andere talen kunnen echter anders geprijsd zijn.

4Waar precies kan ik uw gids vinden?

Dit is heel eenvoudig. Het trefpunt voor alle wandelingen (behalve de bier- en spooktocht) is op de hoek van de Parijse straat (Pařížská) en het Oude Stadsplein, tegenover de Sint-Nicolaaskerk naast het Tsjechische bureau voor toerisme. U kunt de exacte routebeschrijving vragen bij de receptie van uw hotel. Het Oude Stadsplein ligt op korte loopafstand van het metro- of tramstation Staroměstská en is een van de beroemdste locaties in Praag. Kijk dan uit naar een rode paraplu met het logo van Prague Airport Transfers, en u zult onze gids vinden die vlakbij op u wacht. Dit is ook het trefpunt voor onze Free Tour. Voor alle cruises is er een ander ontmoetingspunt. Er is geen gids bij de cruises, en u vindt gedetailleerde informatie in de bevestigingsmail over waar de boot vertrekt(zie foto's).

5Hoe groot zijn de groepen? Wat voor voertuigen gebruikt u?

De grootte van de groepen varieert naar gelang van het seizoen enz. Gewoonlijk zijn de groepen in de zomermaanden groter dan in de wintermaanden. Maar voor uw comfort stellen we nooit te veel personen samen, of we gebruiken meer reisleiders, splitsen de groep, enz. Als de tour wordt voorzien van een voertuig, gebruiken we meestal minibusjes met zitplaatsen voor 4, 8 of 20 passagiers. Voor privé-excursies hebt u de mogelijkheid om het model of type voertuig te kiezen dat het best bij u past (u kunt bijvoorbeeld de voorkeur geven aan een minibus boven een sedan, enz. afhankelijk van de beschikbaarheid).

6Onze Gratis Tour vergeleken met andere Gratis Tours.

Er zijn nog andere gratis rondleidingen in Praag, en u hoeft geen "voucher" te hebben of gebruik te maken van een luchthaventransferbedrijf om er aan deel te nemen - kom gewoon opdagen. Maar er zijn ook enkele valkuilen en enkele verschillen. Alle andere gratis rondleidingen werken op basis van fooi, wat betekent dat u niet vooraf betaalt, maar dat u beleefd wordt gevraagd om aan het einde van de rondleiding een fooi achter te laten. Daarom zijn wij anders - bij onze gratis tour worden fooien niet verwacht, aangezien onze gidsen volledig betaald worden. Onze gratis rondleiding van vier uur is langer en bestrijkt een veel groter gebied dan de meeste andere gratis rondleidingen, die in 2,5 uur worden afgelegd.

7Zijn al uw wandelingen rolstoelvriendelijk?

Alle wandelingen kunnen worden georganiseerd voor personen in een rolstoel, maar de meest aanbevolen zijn: Oude Joodse Wijk, Oud Praag en (Spookwandeling), en Middeleeuws Praag, omdat de andere rondleidingen gebruik maken van boot- of tramvervoer.

 

8Zijn de minibussen verwarmd/geconditioneerd?

Ja, al onze minibussen zijn verwarmd in de winter en voorzien van airconditioning in de zomer. Open panoramische bussen worden gebruikt voor sommige rondritten in de zomermaanden (meestal van midden juni tot midden september) als het weer het toelaat. Deze bussen hebben een open dak, en sommige hebben ook geen ramen met glas.

FAQ - Excursies/dagtochten

1Als ik uw excursie buiten Praag boek, kan ik dan op eigen gelegenheid op verkenning gaan of winkelen enz?

Ja. Als u een gedeelde/georganiseerde excursie boekt nadat u op de bestemming bent aangekomen, zal uw gids u een rondleiding geven. Na de excursie heeft u vrije tijd om op eigen gelegenheid te besteden (meestal één of maximaal twee uur, afhankelijk van het type excursie). Als u een privé-excursie boekt, beslist u zelf hoe lang u blijft en wat u wilt zien.

2Wat voor lunch serveer je op reizen buiten Praag?

Er wordt een lunch voorzien in een leuk restaurant voor gespecificeerd (enkel voor geselecteerde gedeelde/georganiseerde excursies). U kunt meestal kiezen uit een paar maaltijden, waaronder een traditionele Tsjechische maaltijd en een vegetarisch gerecht. Drankjes zijn niet inbegrepen.

Op de tochten van een volledige dag waarbij de lunch niet in de prijs is inbegrepen, heeft u nog tijd om op eigen gelegenheid te lunchen. Uw gids zal u graag enkele restauranttips geven.

Tijdens tochten van een halve dag (zoals Terezín, Kutná Hora of Konopiště) is er niet genoeg tijd voor een echte lunch, maar u krijgt wel de gelegenheid een snack te kopen.

FAQ - Riviercruises

1Wat is de aanbevolen ophaaltijd van ons hotel voor deze excursie?

Ons advies is tussen 9 en 10 uur. Dit is echter slechts onze aanbeveling, en u kunt elk tijdstip opgeven dat u schikt.

2Zijn er toiletten op de boten?

Ja, elke boot is uitgerust met toiletten.

3Hoe zijn de boten ingedeeld?

Elke boot heeft een afgesloten benedendek (waar het buffet staat opgesteld) en een open zonnedek met tafels.

4Zijn er privé tafels voor twee op de boten?

De meeste tafels zijn voor zes gasten, sommige voor vier. Er zijn geen tafels voor twee, maar koppels kunnen hun eigen tafel krijgen als de cruise niet vol is. Als u met z'n tweeën aan tafel wilt, kunt u een van onze romantische privécruises boeken.

5Zijn de aangeboden cruises plezierig?

De cruises zijn heerlijk, maar mogen niet worden vergeleken met de luxe cruises in Parijs, die beslist veel duurder zijn. Voor diner- en lunchcruises wordt de maaltijd geserveerd in buffetvorm, wat misschien niet iedereen zal bevallen. Als u een a la carte menu wenst, kunt u beter onze Jazz Cruise overwegen. Kom met die verwachting in het achterhoofd, en u zult een goede avond hebben.

6Biedt u kortingen voor grote groepen?

Voor groepen van 20 personen of meer kunnen wij speciale kortingen, menu's enz. aanbieden.

7Wat is de dress code voor de tours en cruises?

Smart casual, van jeans tot pakken en avondjurken, wordt als OK beschouwd.